Perkara Yang Anda Fikir di Ikea

Siapa yang tak suka pergi IKEA angkat tangan! Mesti yang ramai tak angkat bukan? Ini bermakna anda memang kaki IKEA. Ada yang ke IKEA semata mata hanya untuk makan bebola daging dan karipap yang sedap. Tak kiralah apa tujuan anda, pasti anda pernah terfikir tentang perkara ini ketika berada di IKEA.
 


1. “Besarnya IKEA nih”
2. “emm..bau IKEA. Dah sampai”
3. “Ok. Keluar masuk dalam 30minit saje”
4. “Aku nak beli meja kopi jer!”
5. “Nape banyak sangat budak-budak? Ini bukan taman permainan!”
6. “Nape susah sangat cari barang? Haruskah kene lalu bengkang-bengkuk ni?”
7. “Mane la pulak meja kopi ni?”
8. “Aku boleh je nak terus gi kat tempat barang. Saja nak pusing jauh.”
9. *tengok showroom* “Cantiknyeee”
10. “Ok lah. Aku jalan-jalan”

11. “Aku patut amik beg plastik besar kaler kuning tu. Manelah tahu.”
12. “REMINDER. Nak beli meja kopi je.”
13. “OMG! Design ruang tamu ni sempoi gile!”
14. “Rasa macam nak ikut design ni jer.”
15. *tengok harga*. “Err…”
16. “OMG! Bantal kecik ni RM4.99 jer? Yes! Beli!”
17. “Mungkin aku patut beli karpet jugak”
18. “Agaknya berape lah harga karpet tu”
19. “Mamat pakai baju kuning ni kerja sini ke?”
20. “Bukanlah. Dia bukan pekerja sini”

 

21. “Haa. Jumpa pun meja kopi nih. Ok kena tulis nih.”
22. “Ape name benda ni?”
23. “Macam mane nak sebut huruf ‘å’?”
24. “Nape harga RM149 ni?”
25. “Nape tak bagi pen je. Nape bagi pensil kecik ni?”
26. “Cis! Salah tulis pulak.”
27. “Napelah pensil ni takde pemadam kat atas dia.”
28. “Ok. Jangan merepek. NEXT!”
29. “Agak-agak ade orang pernah guna tak toilet kat showroom tu?”
30. “Rasa macam nak pindah kat sini jer.”

31. “Kalau aku ada 3 helai kemeja hitam memang kemas dan teratus almari aku. Prftt.”
32. “Katillll!!”
33. “Beli katil kat IKEA atau tidur atas tilam saje pun tak beza sebab sama rendah!”
34. “Kafeteria!! Ramai gile. Aku tak lapar pun tapi lapar meatball.”
35. “Swedish meatballs. Nape kau sedap sangat.”
36. “Kat rumah dah ade makanan. Baliklah.”
37. “Tapi kat rumah takde Swedish Meatballs!”
38. “Burpp. Meatballs dalam perutku.”
39. “Ok. Tempat barang ade kat depan ni.”
40. “Akhirnya!”
 
 
41. *ambil 7 batang lilin*
42. *ambil 4 helai kain lap tangan*
43. *ambil berus pencuci tandas*
44. *ambil jam dinding*
45. “Tak perlu amik troli. Rasanya boleh angkat pakai tangan.”
46. “Ceh, berat la pulak.” *lari amik troli*
47. “Panjangnye kene beratur nak bayar”
48. “Karipap jangan lupe.”
49. “Benda ni pasang senang je kot.”
50. “Hummm..Senanglah sangat!!”