Kagum! Pramugari Isi Masa Lapang Dengan Berlatih Tulisan Jawi - terviral

Kagum! Pramugari Isi Masa Lapang Dengan Berlatih Tulisan Jawi

Macam-macam cara nak mengisi masa lapang semasa berada di dalam pesawat dan bagi pramugari ini, dia memilih untuk mengasah skil penulisannya dalam bahasa Jawi. Anna Jimenez, yang bekerja untuk syarikat penerbangan Air Asia akan memastikan semua penumpang dalam pesawat sudah selesa dan berehat dengan tenang dahulu sebelum memulakan draf penulisannya.


Selepas selesai, Anna akan memuat naiknya ke akaun Facebook miliknya untuk mendapatkan pandangan ramai tentang kemajuan dirinya dalam penulisan Jawi. Apa yang lebih menarik, Anna akan meminta pengikut dan rakan-rakannya untuk membuat transkrip penulisan Jawi yang ditulisnya itu ke dalam tulisan Rumi. 

Bukan sahaja untuk menilai adakah penulisannya itu betul berkualiti dan boleh difahami, Anna turut menawarkan ganjaran bagi mereka yang boleh menterjemahkannya dengat tepat dan pantas.


Hadiah tersebut merupakan sebuah Photobook yang bernilai sebanyak RM90. Rata-rata netizen memuji usahanya dalam memartabatkan tulisan Jawi yang sekarang ini semakin dilupakan. Difahamkan apa yang ditulis Anna adalah skrip biasa yang disampaikan oleh juruterbang syarikat penerbangan sebelum pesawat berlepas.

Pramugari itu juga turut berjinak-jinak dengan seni tulisan khat dan selalu menggunakan aplikasi dalam iPad untuk mengasah bakatnya. Semoga lebih ramai lagi orang seperti Anna yang mempunyai hobi yang sangat bagus seperti ini untuk mengisi masa terluang yang ada.


Bak kata pepatah, "Masa Itu Emas". Jangan gunakan waktu anda dengan sesuatu yang sia-sia kerana masa yang pergi tidak akan kembali lagi. Tak begitu?







Kagum! Pramugari Isi Masa Lapang Dengan Berlatih Tulisan Jawi Kagum! Pramugari Isi Masa Lapang Dengan Berlatih Tulisan Jawi Reviewed by terviral on 11/07/2016 Rating: 5

No comments:

Party Rakyat. Powered by Blogger.