Awas Tembakan Rambang di Banting

Perhatian kepada pengguna jalanraya…
 
 
Kejadian serangan menembak pengguna jalanraya secara rambang dipercayai dengan menggunakan senjata buatan sendiri. Senjata tersebut menggunakan bola besi atau ball bearing.
 
Kejadian berlaku pada jam 5.15pm semalam dihadapan Gereja Taman Seri Putra (Jalan Jugra) Banting berhampiran Restoran Ummi dan Restoran Madina.
 
Hati-hati dan waspada ketika melalui jalan tersebut. Jika sebarang kejadian berlaku diminta segera buat aduan kepada pihak polis. Kongsi entri ini dengan kawan san orang sekeliling anda.

 
 
 
 
 

Lionel Messi akan dipenjara?

Lionel Messi akan mungkin dipenjara kerana lari dari cukai.
 
 
Mahkamah di Sepanyol akan meneruskan niat untuk mendakwa pemain bola sepak Barcelona, Lionel Messi dan ayahnya kerana lari dari cukai.
Mereka berdua didakwa kerana tidak membayar cukai berjumlah RM16.2 juta kepada kerajaan Sepanyol.
 
 
Walaupun pemain tersebut tidak menguruskan kewangan beliau secara peribadi, Messi dituduh ‘mengetahui dan meluluskan untuk membuka beberapa syarikat untuk mengelak dari cukai’.
 
 
Lionel Messi merupakan antara atlet dunia yang mempunyai gaji yang tinggi, iaitu RM167 juta untuk satu musim.
 
Jika didapati bersalah, Messi mungkin akan dipenjara selama 6 tahun.
 
Sementara itu, Messi telah memuat naik satu kenyataan yang sinikal di laman media sosial Instagram untuk menjelaskan tuduhan yang dilempar itu. Apakah pendapat anda? Kongsi entri ini.
 
 

Perkara Yang Anda Fikir di Ikea

Siapa yang tak suka pergi IKEA angkat tangan! Mesti yang ramai tak angkat bukan? Ini bermakna anda memang kaki IKEA. Ada yang ke IKEA semata mata hanya untuk makan bebola daging dan karipap yang sedap. Tak kiralah apa tujuan anda, pasti anda pernah terfikir tentang perkara ini ketika berada di IKEA.
 


1. “Besarnya IKEA nih”
2. “emm..bau IKEA. Dah sampai”
3. “Ok. Keluar masuk dalam 30minit saje”
4. “Aku nak beli meja kopi jer!”
5. “Nape banyak sangat budak-budak? Ini bukan taman permainan!”
6. “Nape susah sangat cari barang? Haruskah kene lalu bengkang-bengkuk ni?”
7. “Mane la pulak meja kopi ni?”
8. “Aku boleh je nak terus gi kat tempat barang. Saja nak pusing jauh.”
9. *tengok showroom* “Cantiknyeee”
10. “Ok lah. Aku jalan-jalan”

11. “Aku patut amik beg plastik besar kaler kuning tu. Manelah tahu.”
12. “REMINDER. Nak beli meja kopi je.”
13. “OMG! Design ruang tamu ni sempoi gile!”
14. “Rasa macam nak ikut design ni jer.”
15. *tengok harga*. “Err…”
16. “OMG! Bantal kecik ni RM4.99 jer? Yes! Beli!”
17. “Mungkin aku patut beli karpet jugak”
18. “Agaknya berape lah harga karpet tu”
19. “Mamat pakai baju kuning ni kerja sini ke?”
20. “Bukanlah. Dia bukan pekerja sini”

 

21. “Haa. Jumpa pun meja kopi nih. Ok kena tulis nih.”
22. “Ape name benda ni?”
23. “Macam mane nak sebut huruf ‘å’?”
24. “Nape harga RM149 ni?”
25. “Nape tak bagi pen je. Nape bagi pensil kecik ni?”
26. “Cis! Salah tulis pulak.”
27. “Napelah pensil ni takde pemadam kat atas dia.”
28. “Ok. Jangan merepek. NEXT!”
29. “Agak-agak ade orang pernah guna tak toilet kat showroom tu?”
30. “Rasa macam nak pindah kat sini jer.”

31. “Kalau aku ada 3 helai kemeja hitam memang kemas dan teratus almari aku. Prftt.”
32. “Katillll!!”
33. “Beli katil kat IKEA atau tidur atas tilam saje pun tak beza sebab sama rendah!”
34. “Kafeteria!! Ramai gile. Aku tak lapar pun tapi lapar meatball.”
35. “Swedish meatballs. Nape kau sedap sangat.”
36. “Kat rumah dah ade makanan. Baliklah.”
37. “Tapi kat rumah takde Swedish Meatballs!”
38. “Burpp. Meatballs dalam perutku.”
39. “Ok. Tempat barang ade kat depan ni.”
40. “Akhirnya!”
 
 
41. *ambil 7 batang lilin*
42. *ambil 4 helai kain lap tangan*
43. *ambil berus pencuci tandas*
44. *ambil jam dinding*
45. “Tak perlu amik troli. Rasanya boleh angkat pakai tangan.”
46. “Ceh, berat la pulak.” *lari amik troli*
47. “Panjangnye kene beratur nak bayar”
48. “Karipap jangan lupe.”
49. “Benda ni pasang senang je kot.”
50. “Hummm..Senanglah sangat!!”
 
 

Peniaga Mercun Untung Lumayan

Pulangan lumayan hasil jualan mercun menjadi faktor utama segelintir individu berniaga mercun biarpun menyedari perbuatan tersebut menyalahi peraturan dan boleh meragut nyawa seseorang
Malah, mereka tidak menafikan turut menjual mercun terlarang, namun bukannya secara terbuka, selain berurus niaga dalam keadaan penuh kebimbangan kerana khuatir diserbu pihak berkuasa.

Seorang peniaga yang dikenali sebagai Kak Sah berkata meniaga barangan lain hanya membawa keuntungan kecil. Keuntungan menjual mercun boleh mencecah sehingga RM8,000 ketika musim perayaan

Antara mercun berbahaya yang terdapat dipasaran gelap ialah mercun bola, mercun naga dan mercun roket yang mengeluarkan dentuman kuat dan boleh mencederakan orang.

Seorang lagi peniaga, Amin juga mengakui tertarik untuk menjalankan perniagaan mercun kerana keuntungannya yang berlipat kali ganda

Menurutnya, berniaga mercun dan bunga api lebih mudah jika dibandingkan dengan perniagaan lain. Hanya letakkan sahaja di atas meja dan pelanggan akan terus datang tanpa perlu dipromosi.

Penunggang Motor Mengamuk Kena Hon

Seorang penunggang motor mengamuk apabila beliau menyangka dirinya dihon oleh sebuah kereta yang dipandu oleh seorang wanita. Wanita tersebut mengalami kecederaan di muka apabila dihentak dengan topi keledar oleh penunggang motor tersebut. 

Wanita berkenaan dikatakan dalam perjalanan untuk membeli sarapan bila kejadian tersebut berlaku pada pukul 10.30 pagi. Wanita berkenaan dikatakan menghon kearah motor tersebut kerana menyangka penunggang motor tersebut sebagai pakciknya. 

Penunggang motor yang berusia 54 tahun itu telah salah sangka lantas memarahi dan memukul kereta milik wanita tersebut dengan topi keledarnya. 

Wanita berkenaan cuba untuk menjelaskan keadaan sebenar, namun lelaki berkenaan terus memukul beliau. Wanita itu mengalimi luka kecil di bahagian dagu. 

Jadual Perjalanan Hari Raya 2014

Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusof berkata diskaun kepada kenderaan Kelas Satu membabitkan 18 lebuh raya itu adalah sebagai menghargai pengguna lebuh raya berkenaan.
 

 
PLUS pula akan memberi diskaun sebanyak 30 peratus pada 23, 24, 30 dan 31 Julai pada lima lebuh raya yang dikendalikan mereka.
 
Selain itu, semua kerja pembinaan di jalan raya dan lebuh raya akan dihentikan dalam masa 14 hari malah kenderaan berat turut dilarang menggunakan lebuh raya untuk tempoh 4 hari
 
Berikut adalah jadual perjalanan yang dicadangkan untuk pengguna bagi mengelakkan kesesakan jalan raya. Kongsi entri ini kepada rakan dan orang tersayang.
 
 

Penduduk Torez Pecah Tembelang

Beberapa penduduk setempat berdekatan sebuah kedai StroiDom di Torez, kira kira 10 batu dari tempat nahas pesawat #MH17 berkata bahawa mereka telah melihat seperti pelancar misil sedang dipandu beberapa jam sebelum pesawat malang itu ditembak jatuh.

 

Apa yang penduduk setempat lapor adalah bersering dengan tuduhan Ukraine dimana kumpulan pemisah mempunyai keupayaan untuk menembak misil tersebut dan membunuh kesemua 298 penumpang #MH17

Satu video telah dimuat naik dan menunjukkan BuK dipandu ke Torez sebelum tengahari. Video ini tidak dapat dipastikan kesahihannya.. Tapi ianya bersamaan dengan laporan dari saksi penduduk setempat.  
Amerika Syarikat mendakwa mempunyai satelit data yang menunjukkan misil telah dilancarkan di sebuah padang pada hari kejadian berdekatan dengan Snizhe.

Selfie Pertama Dalam Dunia

Siapakah yang mencipta selfie? Dan siapakah yang membuat selfie pertama di dunia?
 
 

 
Anda mungkin tak percaya, tapi Kurt Cobain dan Courtney Love mungkin menjadi orang yang pertama di dunia untuk berselfie di dalam tandas. Foto tersebut di ambil ketika konsert Nirvana di Jepun pada tahun 1992.
 
 
 
 
 
 

Kotak Hitam #MH17 DiSerah Kepada Malaysia

Alexander Borodai, Perdana Menteri lantikan sendiri Donetsk People Republic mengotakan janji beliau apabila menyerahkan kotak hitam MH17 kepada pasukan khas dari Malaysia awal pagi Selasa di Timur Ukraine.


Penyerahan kotak hitam yang tertunda selama 3 jam, Borodai sekali lagi menegaskan bahawa kumpulan beliau tidak menembak pesawat MH17 dan menuduh kerajaan Ukraine sebagai bertanggungjawab ke atas insiden tersebut.

Perdana Menteri Malaysia telah merayu secara peribadi kepada ketua kumpulan pemisah tersebut yang menyebabkan Borodai mempercayai Perdana Menteri dan sekaligus menyerahkan kotak hitam itu.

Kumpulan pemisah itu juga turut dilihat memindah baki mangsa MH17 seperti dalam perjanjian yang diketuai oleh Perdana Menteri Malaysia sendiri.

Borodai berkata bahawa pertukaran adalah secara rasmi, yang akan mengiktirafkan pengasingan dari wilayah Ukraine. “Ianya akan menjadi satu sejarah kepada Republik Rakyat Donetsk”.

Ukraine Agrees Netherlands Should Lead MH17 Investigation

Kiev on Monday agreed that the Dutch should lead the investigation into the downing of a Malaysia Airlines jet in east Ukraine, and added it was ready to “send all bodies to Amsterdam”.


Dutch Prime Minister Mark Rutte on Monday said “all political, economic and financial options” were on the table if access to the crash site did not improve. “It is clear that Russia must use her influence on the separatists to improve the situation on the ground,” Rutte said.

Dutch investigators on Monday inspected bodies recovered from downed passenger airliner MH17, which had been loaded onto a train under rebel control not far from the crash site, an AFP reporter said.

Each of the train wagons carrying the corpses was opened and examined by two men wearing masks and headlights. The stench from the wagon was overpowering and, contrary to claims that the carriages were refrigerated, there was little sign that the remains in black body bags were being chilled.
The Ukrainian government has informed the Joint International Investigation Team that the crash site is under the full control of separatist groups. The Ukrainian Government has stated that it has been unable to establish a safe corridor to the crash site for the international team. The Ukrainian Government has said it cannot guarantee the safety of the international team in and around the crash site.

The only international body that has so far managed to briefly access to the crash site is the OSCE. Malaysia is deeply concerned that the international team is effectively being prevented from entering the crash site. It is imperative that international investigators and search and recovery personnel are afforded full and unhindered access to this site. Malaysia demands that all human remains must be allowed to be recovered, identified and repatriated.